Mass Effect 2

Înainte de a vorbi despre acest joc , vreau să spun câteva cuvinte despre prima parte a viitoarei serii Mass Effect.
Mass Effect este un joc de acţiune creat de compania BioWare pentru Xbox 360 publicat desigur de Microsoft Game Studios şi pentru PC , publicat de Electronic Arts.
S-a lansat în luna Noiembrie a anului 2007 pentru Xbox 360 şi cu aproximativ 7 luni mai târziu , la sfârşitul lunii Mai 2008 pentru PC.
Acţiunea jocului are loc undeva în viitor , în anul 2183 , când jucătorul controlând caracterul numit Comander Shepard” porneşte să exploreze galaxia într-o navă spaţială numită “SSV Normandy“.
Jocul începe la bordul navei experimentale SSV Normandy , unde se află la comandă Căpitanul Anderson şi Comandantul Shepard. Această navă este trimisă spre colonia oamenilor din “Eden Prime” pentru a asista în recuperarea unui “beacon“. Ajunşi la destinaţie ei descoperă colonia sub atacul unor forme de viaţă extraterestre , cunoscute sub numele de “Geth” , conduşi de “Saren Arterius” care îl omoară pe “Nihlus” , cel mai bun agent al consiliului galactic. Echipajul navei Normandy este chemat de ambasadorul oamenilor , “Udina” , (care în ciuda numelui este bărbat) , în capitala galactică pentru a raporta ce s-a întâmplat. Shepard nu reuşeşte să convingă consiliul că Saren i-a trădat din cauza lipsei de dovezi. Urmărind mai multe piste , Shepard recuperează o înregistrare a conversaţiei dintre Saren şi un Matriarc Asari numit “Benezia” despre victoria lor pe Eden Prime. În înregistrare mai sunt menţionate informaţii despre întoarcerea unei forţe cunoscute sub numele de “Reapers” şi un artefact numit “Conduit“.
Cu noile dovezi aduse , consiliul a fost obligat să-i retragă statutul de Spectre (cel mai important rank de apărător al consiliului) lui Saren şi i-a oferit acest rank lui Shapard , care devine primul om Spectre , pentru a-l vâna pe Saren fără a încălca legea galactică. Shepard primeşte comanda navei Normandy şi porneşte pe urmele lui Saren. În căutări , o găseşte si salvează pe Dr. Liara T’soni , fiica Matriarcului Benezia , blocată într-un laborator de pe planeta Therum , undeva în “Artemis Tau Cluster” , apoi pe planeta Feron , Shepard se luptă cu o armată de Geth şi distruge o formă de viaţă antică numită Thorian , o creatură-plantă care are puterea de a controla pe oricine îi inhalează sporii. Pe planeta Noveria o găseşte pe Benezia în timp ce se luptă cu Gets şi o serie de insecte cunoscute sub numele de “Rachini“.   Într-un final Benezia este înfrântă şi dezvăluie că nu este controlată de Saren ci amândoi ea cât şi Saren sunt controlaţi de “Sovereign” , nava lui Saren care mai târziu se dovedeşte a fi un Reaper.
Când ajunge pe planeta Virmire , unde se află una din bazele lui Saren , Shepard află că acolo se clonează armate de războinici Krogan şi cu ajutorul Salarienilor pregăteşte detonearea unui dispozitiv nuclear. Tot acolo găseşte un “beacon” ca cel de pe Eden Prime care îi transferă cunostente strevechi în minte atunci când intră în contact cu el , apoi se întâlneşte cu “Sovereign” , un Reaper lăsat in urmă pentru a-i cheme pe ceilalti cand vine vremea. El îi spune că Reaperii permit vieţii organice să se dezvolte , să descopere tehnologia străveche si apoi îi extermina când ajung la un nivel anume. După ce bomba a fost amorsată , spre ieşirea din bază , Shepard este confruntat de Saren , care îi spune că s-a aliat cu Reaperii pentru a salva viaţa organică făcând-o folositoare pentru ei dar eroul nu acceptă planul lui şi fuge de pe planetă înainte de a detona bomba. Saren scapă si el , pornind spre Ilos.
Cu noile informaţii care le-au aflat , Liara îi trimite pe planeta Ilos accesibilă printr-un “Mass Relay” aflat în sistemul Terminus. Shepard se întoarce la Citadel pentru a cere permisiunea consiliului de a-l urmări pe Saren dar ei nu aprobă cererea considerând că Reaperii nu sunt o ameninţare atât de mare încât să rişte un război cu sistemul “Terminus“. Cu ajutorul căpitanului Anderson , Shepard fură nava şi pleacă în ciuda hotărârii consiliului. Ajunşi pe planeta Ilos , Shepard îl urmăreşte pe Saren într-un bunker antic aflat în interiorul planetei , unde găseşte un computer Prothean , numit Vigil , care explică metodologia Reaperilor.
El povesteşte cum Protheanii de pe Ilos s-au dus în acel bunker şi au intrat în camere de prezervare pentru a evita distrugerea lor de către Reaperi. El a mai spus că Citadelul este un relay uriaş construit de Reaperi pentru a-i chema din spaţiul întunecat din afară galaxiei. Cercetătorii de pe Ilos au creat Conduitul , un relay mai mic care le ofereau posibilitatea de a călători spre inima Citadelei. Ajunşi înăuntru au sabotat procesul de chemare a Reaperilor.
Când Sovereign s-a trezit din hibernare a aflat că nu poate activa relayul Citadelei şi a plănuit să îl folosească pe Saren pentru a-l activa manual. Shepard l-a urmărit pe Saren prin Conduit , ajungând pe Citadelă, în acelaşi timp Sovereign cu o flotă masivă de Geth au asaltat Citadela , aterizând în oraşul central şi începând să activeze maşina în timp ce Saren foloseşte sistemul de apărare pentru a-l proteja.
Shepard se duce în centrul de control şi îl confruntă pe Saren.

Flota Alientei Oamenilor ajunge în ajutorul flotei Citadelei şi Shepard îl expune pe Sovereign la atac dezactivând sistemele de apărare.
Eroul are de ales între a trimite flota alianţei spre salvarea consiliului sau să sacrifice consiliul şi să meargă direct după Sovereign.
Corpul lui Saren este reanimat sub controlul Reaperului şi îl atacă pe Shepard în timp ce flota îl atacă masinăria. Într-un final Reaperul este distrus şi Saren dezintegrat.
Sfârşitul jocului variază după mai mulţi factori , printre care se număra şi decizia de a salva sau nu consiliul.

  • În cazul în care Shepard comandă flota să salveze consiliul , ei sunt inspiraţi de curajul umanităţii şi oferă oamenilor un loc în consiliu.
  • În cazul în care consiliul este distrus , Oamenii preiau controlul asupra sistemului , astfel umanitatea face un pas mare spre conducerea galaxiei.

Shepard mai are de ales între Ambasadorul Udina sau Căpitanul Anderson ca noul lider sau membru al consiliului , dar indiferent de alegere , el realizează că Reaperii rămân o ameninţare şi trebuie să fie opriţi.
Acest ultim capitol deschide uşile posibilităţii unuei continuări a jocului.

Nu sunt multe de spus despre Mass Effect 2 , jocul a fost oficial anunţat de EA pe 3 Februarie 2009 , cu toate că nu a fost o surpriză având în vedere finalul deschis. Ce se ştie deja cu certitudine este că jocul va fi o continuare a primei părţi şi se va folosi de jocurile salvate în Mass Effect 1 , pentru că deciziile luate în acel joc vor influenţa gameplayul.
Cei care nu au un joc salvat sau nu au jucat prima parte , vor putea crea un caracter nou cu care se va trece foarte repede prin ce se ştie deja. Cu toate astea BioWare recomandă să jucăm şi prima parte înainte de a trece la a2a.
S-a confirmat că aceiaşi echipă care a lucrat la prima parte va lucra şi la Mass Effect 2 şi că jocul va apărea în primele 3 luni ale anului 2010.

The URI to TrackBack this entry is: https://blezar.wordpress.com/2009/02/23/mass-effect-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: